Želám ti dosť…

Dovolil som si preložiť časť článku na blogu Paula Coelha, spisovateľa, ktorého si nesmierne vážim. Píše v ňom o emaily, ktorý pred nedávnom dostal a jeho autorka súhlasila, aby ho uverejnil. Tento krátky príbeh na mňa mimoriadne zapôsobil a rád by som sa s ním podelil s čitateľmi môjho blogu.

Pisateľka emailu vraví, že bola na letisku a tam stála blízko dvojice, otca s dcérou, ktorí sa lúčili pred vstupom do chránenej zóny. Objali sa a otec povedal dcére: „Mám ťa rád a želám ti dosť“.

Potom sa pobozkali a dcéra odišla. Pisateľku zaujalo, čo vravel otec dcére a aj napriek tomu, že nechcela byť vtieravá, podišla k nemu a povedala: „Keď ste sa lúčili, počula som, že ste povedali ´želám ti dosť´. Môžem sa opýtať, čo to znamená?“

Muž sa usmial. „To je želanie, ktoré bolo predávané po generácie. Moji rodičia, to zvykli vravieť každému“ a usmial sa ešte viac. „Keď povieme, ´želám ti dosť´, mienime tým, že druhá osoba bude mať život zaplnený s dosť dobrými vecami pre svoje potreby.“

Obrátil sa ku mne a potom mi povedal nasledovné ako keby to recitoval z pamäti:

„Želám ti dosť slnka, aby si si udržal jasnú myseľ bez ohľadu na šedivosť dňa, ktorá sa ti môže zjaviť.

Želám ti dosť dažďa, aby si si vedel viac vážiť slnka.

Želám ti dosť šťastia, aby tvoj duch trvale rástol.

Želám ti dosť bolesti, aby aj ten najmenší kúsok radosti v živote, sa stal veľkým.

Želám ti dosť príjmu, aby si si naplnil svoje očakávania.

Želám ti dosť straty, aby si si vedel vážiť všetko, čo vlastníš.

Želám ti dosť privítaní, aby si dokázal prekonať posledné zbohom.“

Želám ti

Link na pôvodný článok.

Ilustračné foto Milan Turek.

About Milan Turek

science beyond borders, literature, photography, PhD in biophysics
This entry was posted in 30 sekundové čítanie and tagged . Bookmark the permalink.

One Response to Želám ti dosť…

  1. Daniela R. píše:

    Tak som zase náhodou trafila na tvoj blog a bolo mi tu dobre..

Pridaj komentár

